Rekomendacje dla Rodziców Wychowanków MOS nr 7
Szanowni Państwo,
Drodzy Rodzice,
W tych trudnym dla nas wszystkim czasie zwracam się do Państwa z prośbą o dopilnowanie wykonywania przez Państwa dzieci ćwiczeń z zakresu terapii pedagogicznej.
BARDZO PROSZĘ O TO, BY DZIECIWYKONYWAŁY GODZINNĄ PRACĘ NAD ZADANIAMI OPRACOWANYMI W FORMIE ELEKTRONICZNEJ, PRZYNAJMNIEJ RAZ – DWA RAZY W TYGODNIU.
WYKONYWANIE ZADAŃ (instrukcja):
Wszystkie pliki z zadaniami mają instrukcję wykonania zamieszczoną w górnej części zadania.
1)W plikach utworzonych w formacje PDFnależy odnaleźć w prawej górnej części obrazu napis „Dodaj notatki”. Następnie należy na niego kliknąć i wówczas uruchamiana jest możliwość rysowania kursorem, zakreślania figur, łączenia wyrazów i dokonywania innych czynności umożliwiających wykonanie zadania.
2)W plikach w innym formacienależy odnaleźć w prawej górnej części obrazu napis „Edytuj i utwórz”. Następnie należy na niego kliknąć, a po rozwinięciu opcji, kliknąć na napis „Rysuj”, co uruchamia możliwość rysowania kursorem, zakreślania figur, łączenia wyrazów i dokonywania innych czynności umożliwiających wykonanie zadania.
ZWRACAM SIĘ RÓWNIEŻ DO PAŃSTWA Z PROŚBĄ O DOPILNOWANIE, BY PAŃSTWA DZIECI POŚWIĘCAŁY CHOCIAŻ GODZINĘ DZIENNIE NA:
a) czytanie rozdziałów książek lub krótkich opowiadań wjednej z poniższych form:
– czytanie głośne lub ciche;
– czytanie ciche z dodatkową opcją głośnego opowiedzenia Państwu lub innym członkom rodziny o tym, co zostało przeczytane;
– czytanie ciche z dodatkową opcją opisania (w formie opowiadania) tego, co zostało przeczytane;
– czytanie głośne lub ciche z dodatkową opcją narysowania tego, co zostało przeczytane;
– czytanie głośne fragmentów książki lub opowiadania na zmianę z innymi członkami rodziny.
b) wspólne z rodzicami i/lub pozostałymi członkami rodziny gry lub zabawy,między innymitakie jak:
– układanie puzzli;
– gra w szachy lub inne gry planszowe, np. w scrabble;
– gra w „Kalambury” – uczestnicy gry mają za zadanie odgadnąć hasła prezentowane przez drużynę przeciwną (w tej grze mogą brać udział minimum dwie osoby). Hasła mogą być przedstawiane za pomocą gestów, rysunków, scenek (oczywiście bez wydawania jakichkolwiek dźwięków). Zagadki dotyczą znanych przysłów, popularnych filmów lub piosenek;
– „Jaki to film?”– zabawa, która przypomina nieco kalambury, ale hasła w grze dotyczą wyłącznie filmów. Uczestnicy po kolei losują kartki z tytułem filmu, a następnie muszą zaprezentować tytuł danej produkcji bez użycia słów. Reszta stara się odgadnąć, o jaki film może chodzić.
-gra w „Państwa-miasta” – do gry potrzebne są kartki i długopisy. Zawodnicy muszą wypisać jak najwięcej rzeczy, roślin, zwierząt, państw, miast, które zaczynają się na konkretną literę. Zwycięża zawodnik, który uzyska największą liczbę punktów;
– gra „Niezwykła historia” – gra towarzyska, podczas której każda z osób musi wymyśleć, a następnie opowiedzieć niesamowitą i tajemniczą historię. Punktem wyjścia opowieści jest przedmiot wcześniej przez nią wylosowany;
– gra „Napisz coś miłego” – każda z osób uczestniczących w grze otrzymuje kartki z imionami pozostałych uczestników. Poszczególnym graczom należy przypisać jak najwięcej cech i wyrażeń, które ich opisują;
– „Twister” – podczas gry,każdy z jej uczestników ma za zadanie umieścić dłoń oraz stopę na wylosowanej kartce w określonym kolorze. Zwycięża ta osoba, która najdłużej wytrzyma w trudnej, nieoczywistej pozycji.
Terapeuta pedagogiczny